کاهش ارزش پول ملی
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزازش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، یکی از معضلاتی که شرایط اقتصادی حال حاضر کشور برای فعالان صنعت فولاد ایجاد کرده است کاهش چشمگیر ارزش پول ملی است. در سایه این موضوع زنجیره‌ هایی از تجارت خارجی ایجاد می‌شود که زنجیره تامین تولید کنندگان را به چالش می‌کشد با پایین آمدن ارزش پول چشم انداز صادرات هر محصولی که به دلار فروخته شود مثبت ارزیابی خواهد شد و این موضوع برای تمام تولید کنندگان یک تهدید بزرگ به حساب می‌آید. کماکان متوجه شده‌اید که به دلیل صادرات بی‌ رویه و بی‌ برنامه مواد اولیه مورد نیاز صنایع فولادی همانند گندله، هزینه تامین این مواد برای ذوب ‌آهن بسیار بالا تمام می‌ شود، زیرا تولید کنندگان ترجیح می ‌دهند محصولات خود را در بازار بین‌المللی بفروشند و این موضوع به رونق تولید در کشور اگر بی ‌برنامه جلو برود آسیب می‌زند.

یکی دیگر از چالش ‌های جدی که در فولاد سازی ایران مشهود است رشد بی‌ منطق قیمت گندله است چرا که این محصول در سناریوی فروش خارجی نقش پر رنگی را به خود اختصاص داده است‌. بنا بر  اظهارات معاون بازرگانی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، مصرف گندله در ذوب‌آهن افزایش داشته که مهم‌ ترین دلیل آن فرآیند جدید است که در ذوب ‌آهن تعریف ‌شده. باید مصرف گندله کمتر شود اما به دلیل کمبود مواد اولیه آهن‌دار مناسب، یکی از اجبار هایی که امیدواریم با تامین سنگ آهن با عیار خوب رفع شود مصرف گندله است.
این موضوع دقیقا مصداق ضربه زدن کاهش ارزش پول به زنجیره تامین فولادسازی است‌. با وجود این‌که ذوب ‌آهن متناسب با برنامه‌ ریزی که انجام داده افزایش تولید تا مرز ۳ میلیون تن در سال جاری را دنبال می‌کند، نهایتا گندله را در برنامه تولید خود قرار داده است، البته از نظر اقتصادی چندان مصرف آن به نفع ذوب ‌آهن نیست چرا که‌ نمی‌شود یک تولیدکننده انرژی خود را صرف تولید مواد اولیه مورد نیاز خود کند.





:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: